Офис брандинг – част 2

Брандинга като HR инструмент

Точно тази  характеристиката, искаме да спомена отделно. Освен за излъчването на бранда, офисът има голямо значение, като инструмент за човешкия ресурс. За много от служителите удобното място за работа е от критично значение. Това означава, че при равни други условия, служителят ще се стреми повече да работи точно във вашата компания и след това ще бъде по-лоялен за дълъг период от време.

Всеки медал, обаче, има две страни: например, твърде радикалният, моден дизайн на офиса на една агенция, създаде много конфликти. Стигна се до заплахи за напускане по собствено желание. Някои служители на компанията категорично отказаха да работят в новите помещения, и трудно бе намерен компромис. Така че, да се придържаме към най-разумната препоръка: при преследване на награди за красиви снимки в списанията и в интернет, е важно да помним за комфорта на потребителя!

Офисът може да стане мощен мотиватор

Корпоративният офис дизайн може да подканва  служителите да си взаимодействат, може да пробужда креативността им. Колкото по-разнообразено е работното пространство, толкова повече възможности за служителите  да се разкриват, да увеличават личната ефективност, да установят градивна комуникация.

В своеобразен офис стандарт се преврна функционалното разнообразие на простронствено зониране. Обособяват се уединени звукови кабини (phone booth), където можете да проведете телефонни разговори или просто да се ровите в задачите си в пълно мълчание; кът за сядане, където в неформална обстановка, преминават спонтанни „мозъчни атаки“ (brainstorm); има кафе-точки (coffee points), където можете да разговаряте с колега от друг отдел и да научите за последните новини; а в зоната за отдих (relax zone) да забиете на пинг-понг.

В много офиси ненатрапчиво са цитирани извадки от brand book-a на компанията. Чрез тези елементи от корпоративната философия, служителите деликатно се приобщават към философията и ценностите на марката.

Каква е тайната за създаването на перфектен офис брандинг?

Основната тайна е да мислиш, да правиш и да казваш едно и също. Това се нарича консистентност. Ако в brandbook-а е формулирана една  „философия на марката“, но на практика тя е различна, тогава е възможно да се продуцират много химери, които няма да са жизнеспособни. В тях ще прозира лъжа и дисонанс. В такива офиси човек ще се усмихва по цял ден, изобразявайки нещо, което не е вярно. Тогава, измамата неизбежно ще излезе от подсъзнанието и ще покрие всичко с пустота и депресия. Ако в офиса всичко е честно и прозрачно, то тогава няма да има предпоставки и за вътрешни конфликти.

За нас като професионалисти е най-важно да разберем, какво иска клиентът от интериора, който се разработва за компанията. Ако той знае това, много по-лесно е да изразим и въплътим тази идея.